Freelance en interim marktonderzoek voor bureaus en bedrijven

Copyright © Horizon Marktonderzoek 2013. Alle rechten voorbehouden.

Home Voor bureaus Voor bedrijven Ervaring Contact

Loopbaan en ervaring


Ik ben een ervaren, all-round marktonderzoeker met ruim vijftien jaar ervaring in de marktonderzoekbranche. Hieronder schets ik kort de belangrijkste fasen in mijn loopbaan tot nu toe. Wilt u meer weten, of meteen mijn volledige cv zien? Bekijk dan mijn profiel op LinkedIn of stuur me een berichtje via Contact, zodat ik u mijn volledige cv in pdf kan toesturen.


2003 - 2008 | Senior Research Consultant

Na een boeiende periode in de Operations stapte ik in 2003 over naar de business unit FMCG van TNS NIPO: ik wilde zelf met al die data en klanten aan de slag! In de jaren die daarop volgden werkte ik voor inspirerende accounts als Unilever, DSM Food Specialties, Procter & Gamble, SCA en Leaf Holland, en deed ik - inmiddels veelal online - onderzoek op het gebied van onder andere concept- en producttesting, U&A’s, key influencer studies en positioneringsonderzoek. Later in deze periode werd ik binnen de sector Consumer ook flexibel ingezet op strategische accounts binnen de business units Media & Advertising en Leisure & Tourism.


2009 - 2010 | Research Director

In 2009 maakt ik de overstap naar MWM2, een (destijds) klein bureau voor online marktonderzoek. Daar maakte ik kennis met innovatieve, technology-based onderzoeksoplossingen, en gaf ik als research director een stevige impuls aan de professionalisering van het onderzoeksteam. In die periode werkte ik met mijn team voor opdrachtgevers in verschillende sectoren, waaronder Finance, Automotive, de Rijksoverheid en een aantal goede doelen en andere non-profitorganisaties.


2010 - 2011 | Manager Market Insights bij DSM

Nog geen anderhalf jaar later deed zich een prachtige kans voor bij DSM Food Specialties als manager market insights. Daar deed ik diepgaand inzicht op in de manier waarop de besluitvorming op strategisch, tactisch en operationeel niveau binnen een corporate organisatie vorm krijgt, alsook in de rol die de marktonderzoekdiscipline daarin heeft. Het was een enorm waardevolle ervaring om in een complexe B-to-B omgeving ondergedompeld te worden in de wereld van de voedingsmiddeleningrediëntenindustrie. Desk en field research, value chain analysis, opportunity scouting: het heeft mijn kijk op de rol die marktonderzoek kan vervullen verbreed en verdiept.


2012 - heden | Freelance Marktonderzoeker

Sinds vorig jaar bied ik mijn diensten aan als marktonderzoeker op freelance en interim basis. Sindsdien heb ik verschillende opdrachten uitgevoerd voor o.a. TNS NIPO, MWM2, DataOne, DIO Drogisterijen en OnlineAfspraken.nl.