Freelance en interim marktonderzoek voor bureaus en bedrijven

Copyright © Horizon Marktonderzoek 2013. Alle rechten voorbehouden.

Home Voor bureaus Voor bedrijven Ervaring Contact

Voor bedrijven

De rol van marktonderzoek binnen een bedrijf of organisatie kan verschillende vormen aannemen, maar in alle gevallen is het essentieel dat de freelance marktonderzoeker in staat is om zich snel en effectief een beeld te vormen van de marktonderzoekdiscipline binnen de organisatie, alsook van de verwachtingen die er op dat gebied bestaan bij de respectievelijke interne stakeholders. In een dergelijke setting zie ik het dan ook als mijn belangrijkste taak om op te treden als volwaardig sparringpartner, en mijn opdrachtgevers optimaal te bedienen door hen te voorzien van hoogwaardige insights en solide adviezen. Op marktonderzoekafdelingen van bedrijven en organisaties ben ik inzetbaar op het volledige onderzoekstraject. Hierbij kunt u denken aan de volgende activiteiten:


* het adviseren van / fungeren als sparringpartner voor interne stakeholders

* het ontwikkelen van briefings en onderzoeksopzetten

* het initiëren van en/of het zelfstandig uitvoeren van projecten

* het samenwerken met / aansturen van externe marktonderzoekbureaus

* het analyseren, rapporteren en presenteren van kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksdata

* desk research en field research (expert-interviews) t.b.v. marktanalyses

* coaching en training van junior en medior marktonderzoekers

* interim management van uw marktonderzoekafdeling.